Nuoret

Meitä on paljon! Joka kolmas työikäisistä SEL:n jäsenistä on alle 35-vuotias. Nuoret jäsenet toimivat aktiivisesti liitossa. Nuoria selliläisiä on työpaikoilla luottamushenkilöinä, ammattiosastojen johtokunnissa, jaostoissa, liittohallituksessa ja liittovaltuustossa.

Nuoret järjestävät liitossa omaa toimintaa nuorille. SEL:n nuorten toiminnassa tutustut oman alasi ihmisiin ja saat mukavaa tekemistä vapaa-ajallasi. Samalla voit huomaamattasi ajautua ammattiyhdistystoimintaan syvemmällekin, jolloin vaikutusmahdollisuutesi oman työpaikkasi ja koko alan työoloihin, palkkaukseen ja muihin työehtoihin kasvavat.

Liiton nuorisotoiminnasta vastaa SEL:n nuorisojaosto. Alueiden nuorisotoiminnasta vastaavat aluejärjestöjen nuorisotyöryhmät, joita vetävät alueiden nuorisovastaavat.

Tule mukaan SEL:n nuorten toimintaan! Mukaan pääset osallistumalla nuorten tapahtumaan tai ottamalla yhteyttä oman alueesi nuorisovastaavaan tai liiton nuorisovastaavaan. Voit myös liittyä oman alueesi SEL:n nuorten Facebook-ryhmään. Nuorisotoiminta on avointa kaikille liiton alle 35-vuotiaille jäsenille, myös opiskelijoille ja työttömille.

Opiskelijajäsenyys ei maksa mitään!

Jos opiskelet elintarvikealaa ammatillisessa oppilaitoksessa, voit liittyä SEL:n opiskelijajäseneksi. Opiskelijajäsenyys on sinulle maksuton ja myös opiskelijajäsenyyteen kuuluu SEL:n maksuton matkustajavakuutus.

Jos teet opiskeluidesi ohessa palkkatöitä, esimerkiksi kesätöitä, sinun kannattaa maksaa palkkatulostasi liiton jäsenmaksu, joka sisältää työttömyyskassan jäsenmaksun, sillä opiskeluaikanakin tehdyillä töillä kerrytät oikeuttasi ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan, jota saat jos jäät valmistumisen jälkeen työttömäksi.

Liity SEL:n jäseneksi tai opiskelijajäseneksi

SEL:n nuorisotoiminta on avointa kaikille liiton alle 35-vuotiaille jäsenille, myös opiskelijajäsenille.

Länsisuomen nuoret Olka Lukkala
SEL:n nuorisosihteeri Chau Nguyen, p. 045 7881 7611, chau.nguyen@selry.fi