Mikä ammattiosasto on?

29.4.2021

» SEL:n jäseneksi liitytään ammattiosaston kautta. Jokainen liiton jäsen on ammattiosaston jäsen. SEL:n 60 ammattiosastoa ovat itsenäisiä rekisteröityjä yhdistyksiä, jotka yhdessä muodostavat liiton.

» Ammattiosaston tärkein tehtävä on parantaa jäsentensä palkkoja ja muita työehtoja sekä edistää oman toiminta-alueensa elintarvikealan työntekijöiden järjestäytymistä. Ammattiosastot järjestävät jäsenilleen koulutusta ja vapaa-ajan toimintaa. Monet osastot myös tarjoavat jäsenilleen paikallisia jäsenetuja.

» Jäsenet päättävät ammattiosaston kokouksissa osaston toiminnasta ja taloudesta eli siitä, miten jäsenmaksuista kertyneet varat käytetään. Jokaisella jäsenellä on oikeus osallistua oman ammattiosaston toimintaan.