Ammattiosasto Ala-Satakunta 032ry

Am.os 032 on yksi Suomen elintarviketyöläisten liiton ammattiosastoista, joka perustettiin Säkylässä 1985.
Jäseniä 1985 oli 232 nykyisellään v. 2022 osaston jäseniä on n.1400 jäsentä
jotka työskentelevät liha-, leipomo- sekä elintarviketeollisuuden erilaisissa tehtävissä. Jäsenet muodostuvat Säkylän, Euran, Köyliön, Rauman, Harjavallan, Kokemäen ja Eurajoen alueelta.
Suurimpia työnantajia HKScan Finland Oy, Kivikylän kotipalvaamo  Oy, Apetit Ruoka Oy ja Länsi-Kalkkuna Oy sekä  useita pienempiä elintarvikeyrityksiä.
Osastomme järjestää tapahtumia ympäri vuoden jotka on tarkoitettu kaikille jäsenille.

Ammattiosaston jäseneksi voi liittyä Suomen Elintarvikeyöläisten Liitto SEL:n verkkosivujen kautta tai ottamalla yhteyttä työpaikkojen luottamusmies/ammattiosaston johtokunnan jäseniin, jotka auttavat liittymislomakkeen täyttämisessä tarvittaessa.

Liiton jäsenyydellä turvaat selustasi työelämässä ja työttömyyden varalta, ja olet mukana parantamassa alan työehtoja ja -oloja.
Jos työskentelet elintarviketeollisuudessa tai opiskelet alalle, SEL on sinunkin oma ammattiliittosi.

Liitty myös Facebook ryhmäämme Alasatakunta 032 jonne päivitämme tietoja osaston tapahtumista

SEL:n jäseneksi liitytään liittymällä SEL:n ammattiosaston jäseneksi. Ammattiosastot ovat itsenäisiä rekisteröityjä yhdistyksiä, jotka yhdessä muodostavat liiton eli SEL:n. Jäsenen ammattiosasto määräytyy työpaikan ja sopimusalan mukaan. Jokaisella ammattiosastolla on nimen lisäksi oma numeronsa. Ammattiosastosi numeron löydät mm. jäsenkortistasi

Mitä ammattiosasto tekee?

Ammattiosaston tärkein tehtävä on edistää jäsentensä työ- ja palkkaehtoja sekä oman toiminta-alueensa elintarvikealan työntekijöiden järjestäytymistä. Ammattiosastot tiedottavat toiminnastaan sekä järjestävät jäsenilleen koulutusta ja vapaa-ajan tapahtumia. Ammattiosastot voivat myös tarjota jäsenilleen paikallisia jäsenetuja tai esimerkiksi tukea jäsentensä harrastustoimintaa.

Ammattiosaston kokouksissa jäsenet päättävät yhdessä osaston toiminnasta ja jäsenmaksuvarojen käytöstä. Jokaisella jäsenellä on oikeus osallistua ammattiosaston toimintaan ja tuoda omat ehdotuksensa osaston päätöksentekoon. Ammattiosaston kautta jokaisella jäsenellä on mahdollisuus vaikuttaa oman työpaikan, alueen ja liiton valtakunnalliseen toimintaan.

Ammattiosastot tiedottavat toiminnastaan, kokouksista ja tapahtumista myös SEL:n Elintae-lehden järjestöpalstalla.